اهدای پلاسما در بیودارو

اهدا و جمع آوری پلاسما در دنیا

اهدا و جمع آوری پلاسما در دنیا از سال 1970 در جریان است.

هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان مراکز اهدای پلاسمای خون وجود دارد. کشورهای آمریکا، کانادا، اتریش، لهستان، جمهوری چک، آلمان، هند، چین، ایران و … کشورهایی هستند که در این زمنیه فعال هستند.

آمریکا بالاترین تعداد اهدا در بین کشورهای جهان را دارد با رکورد بیش از 50 میلیون اهدا در یکسال. پس از آمریکا کشور آلمان قرار دارد با بیش از سه میلیون اهدا در سال.

آمریکا با این حجم از جمع آوری پلاسمای خون انسانی به عنوان بزرگترین تولید کننده داروهای مشتق از پلاسما بوده و ضمن تامین نیازهای دارویی کشور خود و انگلستان (که جدیدا در خصوص اهدای پلاسما شروع به فعالیت نموده است) مازاد داروها را به خارج از کشور صادر می کند.

هراهداکننده پلاسما در کشور آمریکا در سال می تواند 104 نوبت در سال اهدا کند (هفته ای دو بار) و حداکثر حجم در هر اهدا حدود 880 سی سی است. کشور کانادا هم همین قوانین را دارد.

در ایران تعداد اهدای پلاسما در سال تنها 36 اهدا در سال است و نهایتا حجم 750 سی سی. شاید اگر در ایران هم تعداد اهدا به 104 اهدا در سال برسد عملا قسمت اعظمی از واردات داروها حذف شود و داروی تهیه شده از پلاسمای ایرانی بیشتری در اختیار بیماران قرار گیرد.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است